help oeganda

ookhenkrentvooroeganda

Trumanlaan 54
Goes
4463 WS
0622556076
oegandamarathon@gmail.com

sponsor doel

18-11-2012 21:24

 


Henk: “Ik vind het te gek dat ik mij met zoveel medelopers mag inzetten voor mensen in armoede. De ‘spirit’ is er, ik heb er zin in. Het zal zwaar worden in Oeganda. Met een veel warmer klimaat en andere omstandigheden dan in Nederland wordt de marathon een hele uitdaging. Maar ik ben er al hard voor aan het trainen. Alle renners laten zich voor €10.000 sponsoren. Samen gaan wij voor een opbrengst van 1,3 miljoen euro. Daarmee kunnen we veel moeders en baby’s, kinderen, studenten en vervolgde christenen helpen. Dat zou toch waanzinnig zijn.”

Oeganda
De 4e Musketier heeft Oeganda als land gekozen, vanwege de geschiedenis en de armoede waarin veel mensen er verkeren. In Oeganda heeft het rebellenleger van Joseph Kony jarenlang de bevolking onderdrukt. In veel delen van Oeganda heerst politieke onzekerheid en corruptie. Daarnaast is de buitenlandse schuld erg hoog en heeft het land te kampen met aids. Doordat veel ouders als gevolg van deze ziekte sterven komen hun kinderen er alleen voor te staan. Zij gaan zwerven, worden behandeld als slaaf of ernstig misbruikt.

Henk: “Reden te meer om de mensen daar een hart onder de riem te steken. Ik weet zeker dat wij met alle lopers en sponsors een grote bijdrage kunnen leveren. Ik besef me dat wij door onze betrokkenheid het verschil in levens kunnen uitmaken. Daar wil ik mij voor inzetten.”

Sponsordoelen

Compassion gebruikt de sponsorgelden ter ondersteuning van projecten voor moeders en baby’s, kinderen en studenten in Oeganda. Compassion werkt op holistische wijze. Dat wil zeggen dat zij de kinderen op alle gebieden van hun leven ondersteunt: gezonde voeding, medicijnen en een veilige omgeving in de vorm van de lokale kerk. Daarnaast stimuleert zij de intellectuele- en emotionele ontwikkeling en geestelijke vorming. Open Doors besteedt haar sponsorgelden aan bijbels, training en praktische hulpverlening voor vervolgde christenen. In het noorden van Afrika is toenemend moslimextremisme de grootste bedreiging voor christenen. Christenen worden gediscrimineerd, verjaagd, ontvoerd of zelfs vermoord.

 

Henk: “De €10.000 probeer ik bij elkaar te krijgen door sponsoracties te organiseren, ook sta ik 1 december op de markt van Hoop in de grote kerk te Goes. Verder kunt u/jij mij sponsoren door een bedrag of maandelijks een bedrag over te maken naar Stichting Vrienden van De 4e Musketier rek.nr. 168445190 tnv loper Henk Menkveld.

Kijk ook op  https://www.de4emusketier.nl/henkmenkveld

Ook is het mogelijk mij te sponsoren door een kindje te adopteren, mail voor info, riet4you@gmail.com”

 

de 4e Musketier
Mannenbeweging de 4e Musketier is bekend van karakterweekenden voor mannen, die worden gehouden in uitdagende gebieden zoals de Ardennen en Schotse Hooglanden. Daarnaast organiseert de 4e Musketier inspirerende events en heeft de mannenbeweging een eigen magazine: Musk4. Meer informatie op www.de4emusketier.nl.